آموزشگاه فنی و حرفه ای پنج پر

برگزار کننده دوره های آموزشی قالی باقی و گلیم بافی

برگزار کننده دوره های آموزشی قالی باقی و گلیم بافی

آموزشگاه فنی و حرفه ای پنج پر

آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای پنج پر از سال 1390شروع به فعالیت نمود و از سال 1392 با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای استان گیلان به فعالیت خود ادامه داده است .
این آموزشگاه با هدف آموزش صنایع دستی اصیل ایرانی به صورت علمی به صورتی که حرفه آموزان پس از اتمام دوره بتوانند از مهارت خود برای اشتغال استفاده نمایند . علاوه بر این هنر های آموزشی این آموزشگاه می تواند هدیه ای گران قیمت برای همه آنهایی باشد که از ذوق هنری ایرانی برخوردار می باشند

در حال حاضر دروه های فنی و حرفه ای به شرح ذیل در اموزشگاه درحال برگزاری می باشد .

قالی باف درجه 2
قالی باف درجه 1
گلیم باف درجه 2
گلیم باف درجه 1
قالی باف تابلوئی
طراحی نقشه فرش
گبه باف
رنگرزی الیاف

از اهداف دیگر این آموزشگاه ارائه خدمات فنی مناسب در زمینه قالی بافی می باشد.

انجام کلیه امور مربوط به فرش نظیر چله کشی- پایین کشی- پرداخت و... در این مرکز انجام میگیرد.

طرح های مختلف و متنوع نخ و نقشه های سنتی و کامپیوتری و ابزار های قالی بافی جهت فروش در این مرکز موجود است .

برای آگاهی از هزینه و زمان و مدارک دوره ها به دوره های آموزشی مراجعه نمایید

__________________________
کانال رسمی فرش ایران
کانال تلگرام فرش ایران
کانال رسمی فرش ایران
__________________________
اینستاگرام آموزشگاه پنج پر
اینستا گرام آموزشگاه
اینستاگرام آموزشگاه پنج پر
آخرین نظرات

استاندار عصر امروز در بازدید از نمایشگاه فرش دستبافت و محصولات صنایع دستی گیلان اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی را موظف کرد بازراچه خوداشتغالی این اداره کل در رشت را هرچه سریعتر در اختیار فرش بافان وهنرمندان صنایع دستی قرار دهد.

استاندار گیلان  عصر امروز با حضور در سالن وارش رشت از سومین نمایشگاه فرش دستبافت و محصولات صنایع دستی استان بازدید کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر محمد علی نجفی پس از بازدید از این نمایشگاه در نشست با جمعی از مدیران و تولید کنندگان فرش دستبافت از عزم راسخ مدیران بر حل مشکلات اشتغال و تولیدکنندگان خبر داد و افزود : اکنون اقدامات مثبت و جهت داری در زمینه توسعه فرش دستبافت در حال انجام است ولی کافی نیست و انتظار داریم جایگاه فرش گیلان بیشتر ارتقاء یابد

 

وی از افزایش بیش از 3 برابری تولید فرش دستبافت در گیلان در دو سال گذشته خبر داد و افزود : با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در زمینه فرش دستبافت تولید این محصول از 12 هزار متر مربع اکنون به 45 هزار متر مربع افزایش یافته است .

وی برضرورت در اختیار قرار دادن بازراچه خوداشتغالی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی جهت ایجاد نمایشگاه دائمی فرش دستبافت وصنایع دستی تاکید کرد و افزود : نباید اجازه دهیم تولید کنندگان فرش ما دچار رنج و مشقت شوند و به دنبال مشتری بگردند ، اگر نیاز باشد حتی طبقه اول استانداری را در اختیار این عزیزان قرار خواهم داد .

دکتر نجفی خاطرنشان کرد :گیلان جایگاه فرشهای نفیس است اما این جایگاه کمتر شناخته شده است که با برگزاری این نمایشگاه ها و ایجاد  مرکز دائمی نمایشگاه صنایع دستی و فرش دست بافت این محصول بیشتر شناسانده می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان ضمن قدردانی از همکاری خوب برخی از بانکها در اعطای تسهیلات و حل مشکلات تولید کنندگان افزود : با توجه به ظرفیت های خوب استان در زمینه تولید فرش  متاسفانه هنوز گیلان از برند در این زمینه برخوردار نیست .

در ابتدای این نشست مدیران صنعت ، معدن و تجارت ، نوغانداری و نماینده تولیدکنندگان فرش دستبافت صحبت کردند .

سومین نمایشگاه فرش دستبافت و محصولات صنایع دستی استان  با 46 غرفه ، بیست وسوم بهمن در سالن وارش رشت گشایش یافته و تا اول اسفند ماه از ساعت 10 صبح تا 22 دایر است.

بیش از 1500 تابلو فرش دستباف و بیش از 700 تخته فرش دستباف تولید اتحادیه‌های صنفی تولیدکنندگان، اتحادیه شرکت های تعاونی، کارگاه‌های متمرکز و نیمه متمرکز استان گیلان حاصل تلاش فرش بافان گیلان در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی