آموزشگاه فنی و حرفه ای پنج پر

برگزار کننده دوره های آموزشی قالی باقی و گلیم بافی

برگزار کننده دوره های آموزشی قالی باقی و گلیم بافی

آموزشگاه فنی و حرفه ای پنج پر

آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای پنج پر از سال 1390شروع به فعالیت نمود و از سال 1392 با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای استان گیلان به فعالیت خود ادامه داده است .
این آموزشگاه با هدف آموزش صنایع دستی اصیل ایرانی به صورت علمی به صورتی که حرفه آموزان پس از اتمام دوره بتوانند از مهارت خود برای اشتغال استفاده نمایند . علاوه بر این هنر های آموزشی این آموزشگاه می تواند هدیه ای گران قیمت برای همه آنهایی باشد که از ذوق هنری ایرانی برخوردار می باشند

در حال حاضر دروه های فنی و حرفه ای به شرح ذیل در اموزشگاه درحال برگزاری می باشد .

قالی باف درجه 2
قالی باف درجه 1
گلیم باف درجه 2
گلیم باف درجه 1
قالی باف تابلوئی
طراحی نقشه فرش
گبه باف
رنگرزی الیاف

از اهداف دیگر این آموزشگاه ارائه خدمات فنی مناسب در زمینه قالی بافی می باشد.

انجام کلیه امور مربوط به فرش نظیر چله کشی- پایین کشی- پرداخت و... در این مرکز انجام میگیرد.

طرح های مختلف و متنوع نخ و نقشه های سنتی و کامپیوتری و ابزار های قالی بافی جهت فروش در این مرکز موجود است .

برای آگاهی از هزینه و زمان و مدارک دوره ها به دوره های آموزشی مراجعه نمایید

__________________________
کانال رسمی فرش ایران
کانال تلگرام فرش ایران
کانال رسمی فرش ایران
__________________________
اینستاگرام آموزشگاه پنج پر
اینستا گرام آموزشگاه
اینستاگرام آموزشگاه پنج پر
آخرین نظرات

فرش دستبافت ایرانی

چهارشنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۴ ق.ظ

چرا در زمینه فرش دستبافت تبلیغ نمیشود ؟

چرا استقبال از فرش دستبافت در ایران پایین است ؟

چقدر مردم در مورد فرشهای دستبافت اطلاعات دارند ؟

آیا استفاده از فرش دستبافت بهتر از فرشهای ماشینی نیست ؟

آیادرصدی از بیماریهای امروز میتواند به استفاده از مواد نامرغوب فرش ماشینی  با توجه به پیشرفت و تکنولوژی در این فرشها مربوط شود؟

چطور هند و مراکش و چین توانستن به فرشهای ایران برسند و دنیا این فرشها را بشناسند ؟

چرا قیمت تمام شده فرش بالاست ؟ایا نمیتوان شرایطی فراهم کرد که همه بتوانندازفروش دستبافت برای مفرش کردن منازل خود استفاده کنند ؟

و صدها و هزاران چرایی دیگر در مورد عدم مغبولیت در فرش دستبافت ایرانی :

فرش دستبافت ایرانی:

 

فرش دستباف حاصل قرن‌‌ها تلاش و خلاقیت هنرمندان است. تاریخچه این هنر به هزاران سال قبل برمی‌گردد، اما تکامل و تحول آن در قرن بیستم شتاب گرفته است. فرش‌های عشایری و روستایی با طرح‌های ذهنی، هندسی و ساده و رنگ‌های طبیعی بیانگر سبک زندگی و باورهای دینی منطقه بافت خود هستند. در قرن بیستم، با ظهور ماشین‌آلات بافندگی و توسعه تجارت جهانی، فرش دستباف با چالش‌های جدیدی روبرو شد. به همین دلیل برای حفظ هویت و ارزش هنری فرش دستباف، هنرمندان و طراحان به نوآوری و خلاقیت روی آوردند. آن‌‌ها با ترکیب سنت و مدرنیته، نقوش و طرح‌های جدیدی خلق کردند که هم با هویت و فرهنگ ایرانی و هم با نیازهای زندگی امروزی هم‌خوانی دارند

فرش به عنوان یکی از نمادهای زیبایی و از عناصر کلیدی در دکوراسیون داخلی،‌ همیشه جزء نمادهای زیبایی و ارزش‌های فرهنگی بوده است. امروزه، هنرمندان با ایجاد تغییراتی در نقوش و طراحی فرش‌ها، دست به خلق فرش دستباف مدرن زده‌اند که به عنوان یک هنر نوظهور در دکوراسیون فضاهای امروزی مطرح شده است.

                                                              

با پیشرفت عصر جدید و دنیای امروزی واژه ای که خیلی آن را در عرصه های مختلف می شنویم و با آن سروکار داریم مدرن و مدرنیته می باشد. فرش نیز از غائله مستثنی نبوده و نتیجه آن فرش دستباف مدرن می باشد که برای پاسخگویی به این نیاز جامعه طراحی شده است

وقتی به سراغ فرش دستباف مدرن می رویم در ابتدای کار با شنیدن نام آن کمی دچار تناقض می شویم؛ ما فرش دستبافت را نماد و نشان هنرو اصالت ایران و ایرانی می دانیم و با شنیدن نامش به طور ناخودآگاه سنت و قدمت آن در ذهن ما نقش میبندد که با مدرن بودن در تضاد می باشد، اما درست است که هنوزم به طور کلی بیشترین تولیدات فرش از نوع سنتی می باشد ولی خواست و درخواست مردم باعث گسترش تولیداتی شده است که با گذشته متفاوت است؛ نه اینکه جنس کار عوض شده باشد خیر، چیزی که تغییر کرده است نوع طرح، شکل ظاهری، تعدادرنگها می باشد. (این مفاله ادامه دارد ........)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی