آموزشگاه فنی و حرفه ای پنج پر

برگزار کننده دوره های آموزشی قالی باقی و گلیم بافی

برگزار کننده دوره های آموزشی قالی باقی و گلیم بافی

آموزشگاه فنی و حرفه ای پنج پر

آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای پنج پر از سال 1390شروع به فعالیت نمود و از سال 1392 با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای استان گیلان به فعالیت خود ادامه داده است .
این آموزشگاه با هدف آموزش صنایع دستی اصیل ایرانی به صورت علمی به صورتی که حرفه آموزان پس از اتمام دوره بتوانند از مهارت خود برای اشتغال استفاده نمایند . علاوه بر این هنر های آموزشی این آموزشگاه می تواند هدیه ای گران قیمت برای همه آنهایی باشد که از ذوق هنری ایرانی برخوردار می باشند

در حال حاضر دروه های فنی و حرفه ای به شرح ذیل در اموزشگاه درحال برگزاری می باشد .

قالی باف درجه 2
قالی باف درجه 1
گلیم باف درجه 2
گلیم باف درجه 1
قالی باف تابلوئی
طراحی نقشه فرش
گبه باف
رنگرزی الیاف

از اهداف دیگر این آموزشگاه ارائه خدمات فنی مناسب در زمینه قالی بافی می باشد.

انجام کلیه امور مربوط به فرش نظیر چله کشی- پایین کشی- پرداخت و... در این مرکز انجام میگیرد.

طرح های مختلف و متنوع نخ و نقشه های سنتی و کامپیوتری و ابزار های قالی بافی جهت فروش در این مرکز موجود است .

برای آگاهی از هزینه و زمان و مدارک دوره ها به دوره های آموزشی مراجعه نمایید

__________________________
کانال رسمی فرش ایران
کانال تلگرام فرش ایران
کانال رسمی فرش ایران
__________________________
اینستاگرام آموزشگاه پنج پر
اینستا گرام آموزشگاه
اینستاگرام آموزشگاه پنج پر
آخرین نظرات

مزایای فرش دستبافت بر روی سلامت

شنبه, ۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۹ ق.ظ

فرش دستبافت و رابطه آن با سلامت روح و جسم انسان 

 

فواید فرش های دستبافت برای سلامتی روح علاوه بر زیبایی و نمایی که دارند فواید بسیار زیادی برای بدن انسان دارند و برخی اوقات افراد به دلیل فوایدی که فرش های دستبافت برای بدن دارد آن را خریداری می کنند.

استفاده از پشم و نخ های طبیعی :
فرش های دستبافت برعکس فرش های ماشینی با پشم و الیاف طبیعی بافته می شود. استفاده از پشم و نخ های طبیعی باعث می شود که کلیسیم در بدن انسان به راحتی جذب شود و از پوکی استخوان و درد استخوان جلوگیری شود. همچنین استفاده از این نوع الیاف از ایجاد حساسیت های پوستی مانند اگزما و قارچ های پوستی جلوگیری می کند.

ایجاد آرامش روانی:

یکی از فواید فرش دستباف ایجاد آرامش روانی در افراد می باشد.
با انتخاب طرحی که نسبت به آن احساس آرامش بیشتری دارید می توانید با هر بار نگاه کردن به آن احساس خوبی را در ذهن خود ایجاد کنید.

 جلوگیری از تولید الکتریسیته:

فرش های دستبافت برعکس فرش های ماشینی از خود الکتریسته تولید نمی کنند‌. تولید الکتریسیته باعث می شود که فرش گرد و خاک بیشتری از خود تولید کند و ایجاد حساسیت برای افراد شود.

نبود پرز های خطرناک:
فرش های دستبافت به دلیل این که از پشم های طبیعی بافته شده پرز های آن نیز برای انسان هیچ خطری ندارد.
پرز های فرش های ماشینی به دلیل این که مصنوعی هستند و به طور شیمیایی ساخته شده اند، اگر از طریق تنفس یا دهان به داخل بدن انسان راه پیدا کند مشکل آفرین می شود ولی اگر پرز های فرش دستباف به داخل بدن انسان راه پیدا کند هیچ مشکلی را ایجاد نمی کند و در داخل بدن جذب می شوند.

 عدم ایجاد مشکلات تنفسی:

فرش های دستبافت از ایجاد هر گونه مشکلات تنفسی مانند آسم و تنگی نفس و‌‌‌‌.‌‌.. جلوگیری می کند و اگر افرادی دچار چنین بیماری هایی باشند به درمان بیماری کمک بسیار زیادی می کند‌. اگر دچار مشکلات تنفسی هستند استفاده از فرش های دستبافت بیشتر توصیه می شود. فرش های ماشینی زمانی که نو هستند از خود پرز هایی ایجاد می کنند که باعث تنگی نفس در انسان علل الخصوص نوزادان و کودکان می شوند.

                                                         نمتیشگاه بین المللی فرش

 کاهش کمر درد و زانو درد:

برخی افراد معتقد هستند که فرش های دستبافت برای کاهش کمر درد و زانو درد مفید هستند و به همین دلیل از این نوع فرش استفاده بیشتری می کنند. نشستن و خوابیدن بر روی فرش های دستبافت از تشدید شدن درد های کمر و زانو و از فرسایش آن ها جلوگیری می کند.

کمک به جریان خون:

فرش های دست به دلیل این که از الیاف طبیعی ساخته شده اند دارای طبع گرمی هستند و به حفظ دما نیز کمک می کنند به همین دلیل زمانی که افراد بر روی فرش های دستبافت می نشینند یا دراز می کشند باعث می شود که جریان خون بهتر و راحت تر انجام شود و از ایجاد سکته قلبی و مغزی جلوگیری شود.

و تنظیم دما:

فرش های دستبافت در فصل سرما از سرد شدن هوای منزل جلوگیری می کند و هوای منزل را گرم نگه می دارد و به همین دلیل از سرما خوردن افراد جلوگیری می شود‌ همچنین فرش های دستبافت در فصل گرما به خنک شدن هوای منزل کمک بسیار زیادی می کند.

و در انتها :

هدف از بیان این اصل آن است که فرش دستباف کالایی است که بر اثر نیاز پوششی بشر ( که هنوز هم وجود دارد ) پدید آمده و در گذر زمان شکلی زیبا و منقوش تبدیل یافته است. اگر از عمده ی خریداران فرش سئوال شود که فرش را برای چه منظوری می خرید قطعاً بیشترین جواب آن است که برای پوشش منزل ...( برای سالن و یا جلوی مبل و یا تخت خواب و غیره ) آنچه نیز از گذشته چه در قالب نمونه های زنده و چه در قالب اسناد تاریخی برای ما به یادگار مانده است، پیامی به جز این ندارد که فرش دستباف چه در بالاترین حد هنری و ساختاری خویش که هدیه شاهان به شاهان بوده و یا کف پوش عمارات حکومتی و یا در قالب خرسکهای کم منزلت روستایی نقشی جز پوشش و گرما بخشیدن به زندگی نداشته است.ولی در کنار آن باید به روح و روان و جسم خود هم توجه کنیم .

                                                                     

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی