آموزشگاه فنی و حرفه ای پنج پر

برگزار کننده دوره های آموزشی قالی باقی و گلیم بافی

برگزار کننده دوره های آموزشی قالی باقی و گلیم بافی

آموزشگاه فنی و حرفه ای پنج پر

آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای پنج پر از سال 1390شروع به فعالیت نمود و از سال 1392 با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای استان گیلان به فعالیت خود ادامه داده است .
این آموزشگاه با هدف آموزش صنایع دستی اصیل ایرانی به صورت علمی به صورتی که حرفه آموزان پس از اتمام دوره بتوانند از مهارت خود برای اشتغال استفاده نمایند . علاوه بر این هنر های آموزشی این آموزشگاه می تواند هدیه ای گران قیمت برای همه آنهایی باشد که از ذوق هنری ایرانی برخوردار می باشند

در حال حاضر دروه های فنی و حرفه ای به شرح ذیل در اموزشگاه درحال برگزاری می باشد .

قالی باف درجه 2
قالی باف درجه 1
گلیم باف درجه 2
گلیم باف درجه 1
قالی باف تابلوئی
طراحی نقشه فرش
گبه باف
رنگرزی الیاف

از اهداف دیگر این آموزشگاه ارائه خدمات فنی مناسب در زمینه قالی بافی می باشد.

انجام کلیه امور مربوط به فرش نظیر چله کشی- پایین کشی- پرداخت و... در این مرکز انجام میگیرد.

طرح های مختلف و متنوع نخ و نقشه های سنتی و کامپیوتری و ابزار های قالی بافی جهت فروش در این مرکز موجود است .

برای آگاهی از هزینه و زمان و مدارک دوره ها به دوره های آموزشی مراجعه نمایید

__________________________
کانال رسمی فرش ایران
کانال تلگرام فرش ایران
کانال رسمی فرش ایران
__________________________
اینستاگرام آموزشگاه پنج پر
اینستا گرام آموزشگاه
اینستاگرام آموزشگاه پنج پر
آخرین نظرات
رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: قالی‌بافی جزو مشاغل سخت و طاقت‌فرسا طبقه‌بندی شده و مطابق تفاهم‌نامه منعقد شده با بیمه‌، قالی‌بافان‌ با پرداخت ۱۵ سال حق بیمه می‌توانند بازنشست شوند.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، "فرح‌ناز رافع" با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز ملی فرش ایران و صنعت بیمه در روز گذشته، افزود: پوشش بیمه تکمیلی درمانی قالی‌بافان از طریق شرکت سهامی بیمه ایران به عنوان حامی قالی‌بافان ایرانی در روز گذشته تفاهم شد.
وی خاطرنشان‌کرد: قالی‌بافانی که پیش از این تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بودند نیز می‌توانند از این بیمه استفاده کنند.
رافع ادامه‌داد: همچنین موضوع بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی قالی‌بافان برای محافظت از اموال آنان و فرش‌های دستبافی که در منازل بافته می‌شود، بیمه حوادث طبیعی مثل سیل، زلزله و برف، بیمه سرقت و حتی نوسانات برقی که ممکن است منجر به آسیب رسانی به لوازم دیجیتالی قالی‌بافان شود، تحت پوشش قرار خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: در این تفاهم‌نامه، همچنین پرداخت اقساطی و ماهانه حق بیمه برای قالی‌بافان در دستور کار قرار گرفت.
رئیس مرکز ملی فرش ایران خاطرنشان‌کرد: علاوه بر آن، موضوع تضمین تولیدات صادرکنندگان فرش دستباف، کمک‌های معیشتی و پرداخت سرمایه در گردش به قالی‌بافان با حمایت و مشارکت بیمه ایران و بانک قرض‌الحسنه مهر در دستور کار است و به زودی جزئیات حمایت‌ها در قالب بسته‌ای اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مرکز ، روز گذشته (دوشنبه) در راستای توسعه فرهنگ بیمه در عرصه صنعت فرش دستباف و ایجاد بستر مناسب تولید بر اساس نیاز بازار و حمایت از قالی‌بافان، فعالان و شاغلان در عرصه این هنر- صنعت، تفاهم‌نامه بین مرکز ملی فرش ایران و شرکت سهامی بیمه ایران به امضا رسید.
مطابق آمارها تا پایان خرداد ماه امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار و ۶۵۲ نفر قالیباف در کشور فعالیت داشتند و تعداد شاغلان حرفه‌های وابسته به آن ۱۹۱ هزار و ۵۴۵ نفر است.
اکنون ۱۰۳ مجتمع قالی‌بافی، پنج هزار و ۲۱ کارگاه متمرکز و غیرمتمرکز، ۱۳۶ تعاونی روستایی، یک‌هزار و ۹۲۳ تعاونی ثبت شده شهری و ۴۰ هزار و ۹۳۳ واحد صنفی مرتبط با فرش دستباف در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی