آموزشگاه فنی و حرفه ای پنج پر

برگزار کننده دوره های آموزشی قالی باقی و گلیم بافی

برگزار کننده دوره های آموزشی قالی باقی و گلیم بافی

آموزشگاه فنی و حرفه ای پنج پر

آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای پنج پر از سال 1390شروع به فعالیت نمود و از سال 1392 با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای استان گیلان به فعالیت خود ادامه داده است .
این آموزشگاه با هدف آموزش صنایع دستی اصیل ایرانی به صورت علمی به صورتی که حرفه آموزان پس از اتمام دوره بتوانند از مهارت خود برای اشتغال استفاده نمایند . علاوه بر این هنر های آموزشی این آموزشگاه می تواند هدیه ای گران قیمت برای همه آنهایی باشد که از ذوق هنری ایرانی برخوردار می باشند

در حال حاضر دروه های فنی و حرفه ای به شرح ذیل در اموزشگاه درحال برگزاری می باشد .

قالی باف درجه 2
قالی باف درجه 1
گلیم باف درجه 2
گلیم باف درجه 1
قالی باف تابلوئی
طراحی نقشه فرش
گبه باف
رنگرزی الیاف

از اهداف دیگر این آموزشگاه ارائه خدمات فنی مناسب در زمینه قالی بافی می باشد.

انجام کلیه امور مربوط به فرش نظیر چله کشی- پایین کشی- پرداخت و... در این مرکز انجام میگیرد.

طرح های مختلف و متنوع نخ و نقشه های سنتی و کامپیوتری و ابزار های قالی بافی جهت فروش در این مرکز موجود است .

برای آگاهی از هزینه و زمان و مدارک دوره ها به دوره های آموزشی مراجعه نمایید

__________________________
کانال رسمی فرش ایران
کانال تلگرام فرش ایران
کانال رسمی فرش ایران
__________________________
اینستاگرام آموزشگاه پنج پر
اینستا گرام آموزشگاه
اینستاگرام آموزشگاه پنج پر
آخرین نظرات

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، فرح ناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: با وجود اینکه آماری بالغ بر دو میلیون فعال مستمر و غیرمستمر در حوزه قالیبافی و حرف مرتبط در سراسر کشور وجود دارد ولی حدود 270 هزار نفر از آنان تحت ‍پوشش بیمه هستند.

وی افزود: حرف مرتبط با حوزه قالیبافی نیز شامل مرمت کاران، رنگرزان و طراحان فرش است و تمام تلاش این است تا فعالان حوزه قالیبافی و حرف مرتبط درمرحله نخست تحت پوشش بیمه رایگان یک‌ساله صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار گیرند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران تصریح کرد: این بیمه شامل بازنشستگی، پیری و از کارافتادگی کلی و فوت است و در زمینه بیمه درمان، تکمیلی و عمر نیز با بیمه ایران تفاهم نامه ای منعقد خواهد شد و سعی خواهیم کرد فعالینی که تحت این بیمه قرار می‌گیرند برای مدت چهارسال دیگر نیز بتوانند از مزایایی این بیمه به صورت شرایط ثبت نام اولیه بهره مند شوند.

رافع ادامه داد: فرش به نوعی شناسنامه دوم فرهنگی ایران محسوب می‌شود و باید از فعالین این هنر و صنعت نیز حمایت بیشتری شود بنابراین تلاش می‌شود در این مرحله تا میزان 470 هزار نفر تحت پوشش بیمه رایگان قرار گیرند.

وی عنوان کرد: برای بهره گیری از این بیمه رایگان باید فعالین حوزه قالیبافی و حرف مرتبط برای تعیین هویت و ثبت اسناد مربوطه به سازمان صمت شهرستانها و اتحادیه استان‌ها مراجعه کنند.

رافع خاطرنشان کرد: همه تلاش مرکز ملی فرش و وزارت صنعت، معدن و تجارت معطوف به این موضوع است که تعداد بیمه‌گذاران حوزه قالیبافی در کشور را افزایش دهد و مرکز ملی فرش ایران نیز اقدامات اجرایی در خصوص شناسایی فعالانی که دارای شناسنامه و کد شناسه فعال در حوزه قالیبافی در سراسر کشور هستند، را عملیاتی کرده است و اولویت با آن دسته از جاماندگان بیمه‌ای بوده که تحت پوشش هیچگونه خدمات بیمه‌ای در کشور نیستند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی