برگزاری متفاوت جشنواره فروش فرش
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، مجتبی فیض الهی، معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش ایران ضمن اعلام این خبر گفت: جشنواره فروش که همه ساله و به صورت متمرکز برگزار شده است، امسال متکی به منابع استانی و بر مبنای کیفیت به جای کمیت برگزار میشود.
وی با بیان اینکه دردورههای پیشین به ترتیب ۱۴، ۲۲ و ۲۳ استان در این جشنواره حضور داشتند، افزود: امسال مرکز ملی فرش به جای حضور مستقیم در این جشنواره به صورت پشتیبان از استانهایی که مایل به برگزاری جشنواره باشند حمایت میکند و هر استانی که میخواهد میتواند جشنواره فروش را برگزار کرده و منابع استانی را به خدمت گرفته و از حمایت مرکز نیز بهره بگیرد.
فیضالهی درباره زمان برگزاری این جشنواره گفت: در دورههای پیشین زمان برگزاری جشنواره از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند بوده است که امسال هم طبق روال قبلی آغاز و پایان جشنواره در همین حدود تاریخی خواهد بود.
معاون اموربازاریابی مرکز ملی فرش ایران ابراز امیدواری کرد در روش جدید به جای افزودن بر کمیت جشنواره و به شیوه دستوری از مرکز، تمایل و توان استانها مبنای عمل باشد و در عین حال مرکز ملی فرش ایران به طور معمول به تبلیغات فروش فرش در ایام پایانی سال بپردازد.
وی انجام نظرسنجیهای متعدد از اتحادیههای فروشندگان فرش دستباف و ادارات فرش در سازمانهای صنعت، معدن و تجارت را پایه اخذ این تصمیم اعلام کرد.